Polecane strony

flaga erasmusgornokomisjakuratoriumministerstwo

 b2  b1

 

Ruszyły zajęcia w ramach projektu "4x4..."

logo 4 4Od 2 grudnia ruszyły zajęcia w zakresie realizacji projektu:  ”4x4, czyli cztery żywioły w czterech porach roku”, który współfinansowany jest w ramach RPOWŚ 2014-2020, Poddziałania 8.3.2Wsparcie kształcenia podstawowego w zakresie kompetencji kluczowych” - wsparcie szkół podstawowych.
Zajęcia projektowe odbywają się w 5 grupach, w czasie których uczniowie będą poznawali zagadnienia dotyczące żywiołów jakimi są: woda, ogień, powietrzeziemia.

Co działo sie na zajęciach?
W grupach 3,4 i 5 (uczniowie z klas 4-6 SP):
ZIEMIA -  uczniowie zaprojektowali i wykonali ogród w słoju czyli
„Greenbells”. - mały, tętniący życiem ekosystem zamknięty w szklanej przestrzeni. W trakcie pracy młodzi ogrodnicy powtórzyli zagadnienia dotyczące fotosyntezy, obliczali objętość szklanego naczynia oraz przeliczali jednostki objętości.
WODA  - na podstawie wielu samodzielnie wykonanych  doświadczeń dzieci odkrywały wodę jako ważny żywioł przyrody. Na pierwszych zajęciach uczniowie badali właściwości wody w trzech stanach skupienia. Mieli okazję wykonać min. "Chmurę w butelce" , czy zagrać koncert na "Grających kieliszkach". Mierzyli objętości różnych naczyń i liczyli ile wody zmieści się napełniając je do połowy, do jednej czwartej itp.
ENERGIA - uczniowie poznali rodzaje energii oraz przykłady odnawialnych źródeł energii. Zbudowali pojazd napędzany energią słoneczną. Obliczali ile energii elektrycznej zużyje przeciętna rodzina w ciągu doby i ile za tą energię zapłaci.
W grupach 1 i 2 (uczniowie z klas 2-3 SP):
ZIEMIA - uczniowie zapoznali się z wybranymi nazwami ptaków pozostających i odlatujących na zimę. Odgadywali wybrane odgłosy ptaków. Pracując w grupie musieli dopasować odpowiednie nazwy ptaków do ilustracji. Przeliczali ptaki w zadaniach matematycznych. Wykonali pracę plastyczną kolorując wybranego ptaka. Na koniec zajęć pamiętając o dokarmianiu ptaków zimą wsypali ziarno do karmników.
ENERGIA - uczniowie poznali historię oświetlenia „Od łuczywa do żarówki” . Wykonywali doświadczenia z ogniem: dlaczego ogień gaśnie po przykryciu szklanką, jak długo się pali, fajerwerki z pieprzu.
POWIETRZE - dzieci  starały się znaleźć odpowiedź m.in. na pytanie: Gdzie znajduje się powietrze? Mierzyły temperaturę powietrza. Wykonały kolorowe wachlarze. Bawiły się powietrznymi zabawkami m.in. szyfonowymi chustkami, czy kolorowymi piórkami.
WODA - uczniowie poznali  "Historie kropelki". Badali właściwości wody za pomocą zmysłów: dotyku, wzroku, smaku i węchu. Bawili się przelewaniem wody z różnych naczyń do szklanek. Mierzyli objętość wody. Wykonali pracę plastyczną "Woda pod różnymi postaciami".

Uczniowie z  wielkim zainteresowaniem i zaangażowaniem uczestniczyli w zabawach badawczych, gdzie mogli eksperymentować, odkrywać i wyciągać wnioski z przeprowadzonych doświadczeń.

Zespół n-li prowadzących zajęcia